Pravidla asociačního kroketu, 6. edice


4. ZAČÁTEK A KONEC HRY A TAHU


  1. KDY ZAČÍNÁ HRA Hra a první tah této hry začíná tehdy, když je hrán první úder (viz Pravidlo 5 a Pravidlo 8(b)).

  2. VÍTĚZ Vítězem hry je ta strana, jež jako první vykolíkuje obě své koule (ale viz Pravidlo 53(g)(1) pro časově omezené hry).

  3. KDY KONČÍ HRA Hra končí tehdy, když hráči dohodnuti na tom, která strana vyhrála, opustí kurt, nebo na něm začnou hrát další hru.

  4. PROČ KONČÍ TAH Tah končí, jestliže:

    1. v průběhu jiného než krokovacího úderu strikerova koule neroquetovala jinou kouli, a ani si sama nezapočítala bod za branku nebo

    2. se při krokovacím úderu jedna z koulí dostala mimo kurt, jak je uvedeno v Pravidle 20(c) nebo

    3. je v průběhu jakéhokoli úderu strikerova koule nebo koule v tomto úderu roquetovaná vykolíkována nebo

    4. striker hraje úder tak, že prohlásí, že ponechá kouli tam, kde leží nebo

    5. striker hraje předčasně handicapový půltah, nebo tah a protivník opomine přerušit jeho hru (ale viz Pravidlo 37(e)) nebo

    6. striker opustil kurt v mylné víře, že jeho tah skončil a protivník hraje úder nebo

    7. se v jakémkoli úderu striker dopustil chyby, pro kterou je uloženo jako trest ukončení tahu (viz Pravidla 25, 26, 27(d) a 28) nebo

    8. je to nutné poté, co se má za to, že k úseku hry nedošlo (viz Pravidla 3032) nebo

    9. je v tomto smyslu učiněno rozhodnutí podle Pravidla 55.

  5. KDY TAH KONČÍ Tah končí, a pokud hra nebyla ukončena výhrou, začíná tah nový, když:

    1. byla splněna jedna z podmínek uvedených v Pravidle 4(d), poslední úder tahu skončil a koule i kolíčky jsou na místech, kde mají být nebo

    2. protivník hraje úder poté, co striker:

      1. opustil kurt ve víře, že došlo ke splnění požadavků Pravidla 4(e)(1); nebo

      2. povolil protivníkovi hrát úder

      (ale viz Pravidlo 37 pro handicapovou hru a Pravidlo 53(g)(4) pro časově omezenou hru).


© 2004 Asociace českomoravského kroketu email